Op weg…

30 maart 2022 - Guillena, Spanje

Goed, daar gaan we dan, m’n eerste verhaal onderweg. Dan moet ik beginnen bij afgelopen maandag 28 mrt., dat was feitelijk een reisdag. Vliegend vanaf Eindhoven naar Sevilla, met aan boord de laatste stuiptrekkingen van de mondkapjes, een saaie, maar voorspoedige reis. Daarna met de bus naar het hotel, dat ik voor twee nachten gereserveerd had. Een beetje comfort bij de start van dit avontuur is toegestaan lijkt me.
De volgende dag heb ik Sevilla verkend. Hoewel, dat is wat veel gezegd. Natuurlijk ben ik bij de Kathedraal de Santa Maria de la Sede geweest, de plek waar de Camino de la Plata officieel start. Een ongelofelijk groot en mooi bouwwerk. Vervolgens een beetje gedwaald  door het centrum, dat was het wel zo’n beetje. Hoewel het er erg mooi is, vind ik rondhangen in zo’n stad in m’n eentje erg anoniem en niet zo gezellig.
Vanochtend 30 mrt. dan toch echt van start. Zo vroeg mogelijk ontbeten, want ik kon niet wachten. Hoe zou het gaan, houden de voetjes het met een zware rugzak (niet mee getraind), is de route duidelijk aangegeven, hoe lang ga ik er vandaag over doen?  De afstand vandaag is 22 km.
Om kort te gaan, het viel allemaal reuze mee. Niet een heel mooie route, maar dat kon me voor zo’n eerste keer niet zo veel schelen. Niet te moeilijk ook, behalve dan een Kamp Van Koningsbrugge momentje: het passeren van een beek via een stalen bint. Het alternatief, door het water waden, vond ik te veel gevraagd. Efin, op een niet erg tot de verbeelding sprekende wijze uitgevoerd, maar wel effectief zullen we maar denken.
Natuurlijk kwam ik als eerste bij de herberg van bestemming aan in Guillena. You are early, zei de baas, toen ik hem van zijn lunch thuis gebeld had. Het zal wel…  ik word geplaatst op een slaapzaal met drie stapelbedden. Verder is het een prima plek, met een mooi dakterras,  ik kan er zelfs morgenvroeg ontbijten, wel zelf klaar maken. Ben benieuwd hoe het met slapen gaat. Langzamerhand verschijnen er meer gasten, volgens mij allemaal Spanjaarden. Jammer, want dan wordt communiceren lastig. We zien wel. Het weer is overigens prima, een graadje of 20, met een koel windje. Hopelijk lukt het om wat foto’s te plaatsen. Morgen een korte etappe van maar 18 km. Tot een volgende keer.

1. Joelle:
    30 maart 2022
    Mooi begin, fijn om te lezen! Tof ook met de foto's erbij 😁
    Nu even lekker genieten op dat mooie dakterras!
  2. Jaap:
    30 maart 2022
    Hallo Frank. Een goed begin is het halve werk. Ik ben vrijdag aan het einde van mijn wandeling van Gennep naar Thorn en vandaar op weg naar Sluis. Ik hoop dat je net zulk geweldig weer treft als ik heb gehad tot nu toe.
  3. Frank Arbouw:
    30 maart 2022
    De eerste stappen zijn gezet. Mooi dat het nu echt begonnen is.
  4. Frank:
    30 maart 2022
    Succes Jaap, voor jou alweer de laatste loodjes dus.
  5. Henk en Ria Aalbregt:
    30 maart 2022
    Hi Frank, zo te zien startte je al sportief OVER t water gaan, compleet met rugzak (oeps)!
    Je hebt gelukkig goed wandelweer! We hopen dat je goed kunt slapen en dan de volgende morgen, na n stevig ontbijtje, je de tocht kan voortzetten en mooie momenten zult ervaren! Tevens kijken we uit naar je volgende bericht (en).
  6. Mirjam:
    31 maart 2022
    Leuk om je weer te kunnen volgen zo 😁
  7. Peter Wesstein, broer van....:
    31 maart 2022
    Zeker leuk om te lezen met de foto's erbij. De afstanden per dag lijkt mij goed te doen ook al is het niet overal een vlakke weg. Benieuwd naar je verdere ervaringen
  8. Henk LOOIJE:
    Hai Frank,
    Je bent van start, maar dat je rugzak vreemd en zwaar aanvoelt begrijpen er wel. Je hebt de zon meegenomen. Het is hier koud in vergelijking bij jou. Het scheelt wel twintig graden. Jouw nieuwe avontuur is begonnen en dat begint steeds met een eerste stap. Geniet man. Carpe diem . Henk en Annemiek.
  9. Vincent en Petronel:
    31 maart 2022
    Mooi dat je al een reisverslag hebt gemaakt. Heel beeldend, zeker ook de oversteek van de beek via een stalen ligger. Ook de foto's dragen er toe bij om ons verbonden te voelen. Hopelijk blijft het weer goed.
  10. Peter Wesstein, broer van....:
    1 april 2022
    Succes vandaag weer. Daar hopelijk goed weer. Hier een witte wereld
  11. Leo en Anne Marie:
    1 april 2022
    Wat klinkt dat heerlijk, 20°C, geniet van het wandelen en het avontuur.
  12. Nelie Griffioen:
    7 april 2022
    Hoi Frank,de eerste stappen zijn gezet...Mooi om je reis te volgen.
    Veel succes,en hopelijk veel mooie ervaringen ,geniet ervan!!