Castilblanco de los Arroyos

1 april 2022 - Almaden De La Plata, Spanje

Op dit moment zit ik op een hotelkamer in Almaden de la Plata, en heb een uurtje over want de supermarkt is pas om zes uur open. De siësta wordt ruim geïnterpreteerd. Al weer best veel gebeurd intussen.
Allereerst even iets rechtzetten. Het leek dat ik alleen met Spaanse Camino gangers van doen had, maar dat is gelukkig niet zo. Ik heb intussen al heel veel leuke contacten gehad, een Roemeen, een Noor, een Deense en mensen uit Duitsland, Italië enz. De Roemeen koopt bij elke aankomst in een herberg een fles wijn en deelt die vervolgens uit aan liefhebbers voor een praatje. Al veel geleerd over Roemenië intussen. De kurken van de flessen spaart hij overigens.

De korte etappe naar Castilblanco de los Arroyes (18 km). was onverwacht pittig. Voortdurend omhoog, met af en toe erg steile stukken. Daarbij heeft het, ook onverwacht, behoorlijk geregend. Het was lopen op paden die feitelijk bedoeld zijn om water af te voeren als het regent. Diepe modderige en stenige geulen. Van de omgeving heb ik door het slechte weer niet veel gezien. Na aankomst op het middaguur werd het gelukkig beter en verscheen zowaar de zon. Wel een frisse wind. Het werd een leuke middag op het dakterras van de herberg met veel geklets en dat wijntje natuurlijk.
De nacht vervolgens (afgelopen nacht dus) werd een drama. Ik bedoel op de slaapzaal. Ik heb nauwelijks een oog dicht gedaan. Je moet je eigenlijk kunnen afsluiten voor een snurker, maar als het naast je net is alsof er een Boeing 747 beurtelings start en weer stilvalt, vind ik dat lastig. En nee, oordoppen werken bij niet. Daarbij was het vannacht erg koud.
Vanochtend toch met frisse moed vertrokken naar Almaden de la Plata. De eerste 16 km. liep over een glooiende provinciale weg, niet echt leuk. De volgende 14 km maakte alles goed. De route liep door een prachtig park, ook heuvelachtig, dus best pittig en met als toetje een korte zeer steile klim van 700 m van ca. 40 procent. Dan moet je met een rugzak niet rechtop gaan staan, want dan gaat het echt mis. Nu een hotel dus, want ik ben echt aan een goede nachtrust toe. Net op een pleintje wat gedronken met twee Nederlanders die daar al zaten, vader en dochter die de Camino fietsend afleggen. Leuk toch. Morgen combineer ik twee korte etappes, totaal ca. 35 km. We gaan het zien.

PS: ik zie net dat een aantal foto’s bij het vorige verhaal geplaatst zijn. Dat heeft te maken met de datum van die foto’s,  die worden geplaatst bij het verhaal met de dichtstbijzijnde datum. Daar heb ik verder geen invloed op.

1. Karel:
  2. Frank:
    Bedankt voor de tip Karel😉
  3. Jaap:
    1 april 2022
    Jij pittige dagen, ik ook. Hier door de kou, stormachtige omstandigheden en zelfs een laagje sneeuw. Voor mij zit het er op. Voor jou nog een lange en hopelijk mooie weg te gaan. Buon casino.
  4. Bram:
    2 april 2022
    Woow 40% dat is bijna 2 keer zo stijl als de keutenberg :-)

Hoop dat weer goed wordt/blijft en goede nachtrust gewenst

Succes !
  5. Peter Wesstein, broer van....:
    2 april 2022
    Onderschat de valbrug ook niet hoor!! Goede nachtrust gewenst en op naar de volgende etappe(s)
  6. Henk LOOIJE:
    2 april 2022
    Hai Frank, Joop Zoetemelk zei al dat de Tour de France gewonnen wordt in bed. Ik geloof dat. Pak alle rust waar mogelijk. Die ontmoetingen op
    Terras of elders. die vullen je rugzak. Respect man.
  7. Vincent en Petronel:
    3 april 2022
    Juist de variatie maakt de ervaring compleet: slecht slapen, dan een fijn hotel, een steil, moeilijk beloopbaar pad, dan een glooiende weg enz. Zo te zien hebben zeker je medewandelaars heel zware bepakking, maar ik neem aan dat ze het meest noodzakelijke bij zich hebben. Hou je goed!