San Sebastián

28 april 2017 - San Sebastián, Spanje

Als je ergens aan begint dan is de eerste indruk, een eerste dag of wat dan ook erg belangrijk. Het zet de toon voor alles wat nog volgt. Nou, mijn eerste indruk van mijn avontuur is helemaal goed! Wat een mooie tocht. Ik wist dat het zwaar zou zijn....en dat was het ook. Vooral in het begin had het soms niets met wandelen te maken. Sommige stukken was het puur klimmen en maar niet achterom kijken (ik heb een beetje hoogtevrees). De beloningen waren prachtige natuur en schitterende uitzichten. Ik was er soms echt een beetje van beduusd van.

Leuke ontmoetingen met andere camino gangers zijn er ook geweest. Een vrouw uit Colorado USA weet nu dat, als ze moet plassen, dat niet zo maar langs de kant van de weg moet doen. Awkward moment :) Aan het eind van de route heb ik een paar jongens uit Californie op sleeptouw genomen naar de herberg.

Op een van de foto's is het pontje te zien dat ik moest nemen op de route naar San Sebastián. Zoals te zien is was het vandaag een zonnige dag dus prima wandel weer. Wel lekker hoor voor zo'n eerste dag.

1. Dik:
    Beetje jaloers
  2. Mirjam:
    Opa,
    ik vind jouw foto's heel mooi, maar kun je ook af en toe een selfie maken? Dan zie ik jou op je mooie reis :-) #selfiegeneratie
  3. Petronella van der Giessen:
    28 april 2017
    Fijn dat de eerste goed was en ook dat het lekker weer is om zo'n klim te maken
    prachtige foto's, genietse verder
  4. Karel:
    28 april 2017
    Vrouwen worden zo vaak geconfronteerd met plassende mannen, niet te flauw hé. De foto's laten inderdaad zien dat de omgeving waar je doorloopt prachtig is met die ruige paadjes. Wel een aanslag op je kuiten en scheenbenen ;-) Laat je maar eens lekker masseren.... Succes morgen!
  5. Henk en Ria Aalbregt:
    28 april 2017
    Wat leuk dat je eerste tocht al zoveel leuke momenten heeft opgeleverd! Ga zo door Frank en t gaat helemaal goed komen! We gaan je wel missen op de vriendendag morgen maar in gedachten zijn we bij je, allemaal!
  6. Trudy:
    28 april 2017
    Mooi daar, geniet ervan. Succes morgen. Nog geen blaren?
  7. Joelle:
    28 april 2017
    Lekker bezig paps! Wat een prachtige omgeving en dit is pas het begin. Leuk dat je ook meteen wat gezellige vreemdelingen ontmoet
  8. Stefan:
    28 april 2017
    Het is net als bij fietsen, na het klimmen komt de beloning. Wat een rust en uitzicht, zeker als je een paard met veulen tegenkomt. Geniet er van en een top komt met elke stap dichterbij.
  9. Karin (van Mirjam):
    29 april 2017
    Wat mooi Frank! Heel gaaf dat je dit doet. Prachtige omgeving. Ik ga je volgen; en wat Ferre zegt: ook wat selfies!
  10. Nico:
    29 april 2017
    Zet 'm op broer, het begin is al mooi!
  11. Toine:
    29 april 2017
    Lijkt me leuk zo'n tocht.
    Alleen als je nat word en je kunt niet schuilen dat zou vervelend zijn. Geniet van de mensen die je tegen komt en van het weer.
  12. Vincent en Petronel:
    29 april 2017
    Fijn Frank, dat je zo geniet. Laat alle indrukken goed op je inwerken, en neem daarvoor de tijd.
    Het is in Nederland nog steeds koud. Bij jou is het weer ongetwijfeld beter.
    Hou je haaks als er tegenvallers komen!
  13. Dirk Jan:
    29 april 2017
    Mooie start van een mooie tocht.
    Geniet van al dat moois, ik volg je wel over een paar jaar (hoop ik).
    Ik hoop ook dat je sandalen bij je hebt, kan jou nog wel eens van pas komen.
  14. Jurgen:
    29 april 2017
    Prachtig Frank! Ik den dat ik ook maar met pensioen ga