Deba

29 april 2017 - San Sebastián, Spanje

Vandaag was in veel opzichten een bijzondere dag, positief maar ook negatief. De reguliere etappe liep vandaag van San Sebastián naar Zarautz, een relatief korte etappe. Ik was dan ook rond het middaguur al bij de eindbestemming van de dag. Opnieuw een prachtige tocht met mooi weer. Na veel twijfel besloot ik door te lopen. Ook de volgende etappe was een korte.

Dat heb ik geweten. De laatste drie kilometer ging het lampje uit. Natuurlijk kun je op zo'n moment ook de herberg niet vinden. Heb ook geprobeerd een pension of zo te vinden maar een zat er al vol en op de eindbestemming Deba zijn simpelweg geen pensions of hotels. Efin, uiteindelijk wel gelukt om de herberg te vinden (na vijven), direct op bed om uit te rusten.

Positief: dan komt de camino in aktie. Ik hele leuke contacten in de herberg gehad met een Nederlander, een vrouw uit Engeland en een Vlaams meisje. Yogertjes gehad (vast eten was een beetje een probleem) en leuke gesprekken. Ik begin wel al naam te maken: een Duitse jongen noemt mij een runner, de Spanjaarden bij aankomst konden niet geloven dat ik dat eind gelopen had en noemden me el loco. Dat laatste is volledig waar.

Lessen geleerd: wordt niet overmoedig en doe normaal en koop een lepel (voor de yogertjes). De foto van mijzelf is voor Ferre!

Morgen wordt er regen verwacht. Ach, weer wat nieuws :)

1. Joelle:
    Zeg El Loco,
    Wel normaal blijven doen he. Gelukkig zie je dat zelf ook. Ik had het er vandaag nog over of je nog een beetje zou rusten tussendoor. Ik had eerder zo'n stunt als deze verwacht . Chill out and Enjoy.
  2. Alice:
    29 april 2017
    Wat hadden wij nu afgesproken????
  3. Petronella van der Giessen:
    rustig aan hè
    En wat een leuke schapen.
  4. Mirjam:
    30 april 2017
    Avontuurtjes!! Ik herken dat gedrag wel. Er loopt hier in huis een jongetje rond die het ook de hele dag doet: zijn grenzen opzoeken. Heel natuurlijk loco-gedrag.
    Ferre moest erg lachen om de foto :)
  5. Henk looije:
    Hai Frank ,
    je actie deed me denken aan die keer dat het het Pieterpad liep. Toen liep je die afstand ook in recordtijd.
    Weet als je niet over je grenzen heengaat weet je ook niet waar ze liggen.
    De reis naar je eind bestemming is vaak mooier dan het doel, dus gewoon genieten man.
    have fun.
  6. Henk en Ria Aalbregt:
    30 april 2017
    Zo te zien geniet je er met volle teugen van...maar niet te hard van stapel lopen hoor...iedere dag is er 1 en er zullen er nog veel volgen! Leuke foto's ook!
  7. Trudy:
    30 april 2017
    niet overmoedig worden Frank, gewoon genieten
  8. Nelie.griffioen:
    Ha die Frank.
    Wel een beetje herkenbaar hoor,in het begin wil je maar verder.
    Maar je hebt de tijd,lekker genieten,daar ben je nu zelf al achter gekomen.
    Leuk de reacties van de andere wandelaars.
    Frank,in gedachten wandel ik een beetje met je mee.
    Ga straks voor de 10 km.voor jou een makkie...
    Hartelijke groet van ex-Santiagoganger Nelie.

Nog een paar mooie woorden van de Chinese Lao Tzu:
    "A journey of thousand miles starts with a single step.
  9. Jurgen:
    30 april 2017
    2 etappes, wel ja. Hoeveel kilometer praten we dan over Frank?
  10. Frank:
    30 april 2017
    Voor Jurgen: ongeveer 45 km totaal. In Nederland geen probleem maar in dit gebied niet aan te bevelen