Ribadesella

11 mei 2017 - Ribadesella, Spanje

Vandaag heb ik er precies 14 loopdagen opzitten. Volgens de afstandentabel uit mijn routeboekje is dat totaal een kleine 430 km. In km gezien heb ik nu precies de helft achter de rug.

Met mij gaat het fysiek nog steeds erg goed. Ik heb ook wel een lekker dagritme. Tussen 07:00 en 07:30 ben ik op pad en ik heb dan altijd al ontbeten. Als het niet aangeboden wordt dan zorg ik daar zelf voor. Ik kom meestal rond 14:00 uur aan op de plek van bestemming. Later dan 15:00 uur wordt het nooit. Ik heb dan nog een groot deel van de middag om dingen te doen als: douchen, herstellen, boodschapje en/of wasje doen, foto's selecteren, blog bijwerken en als ik in een herberg ben een beetje kletsen natuurlijk. En altijd snel bepalen wat het einddoel is van de volgende dag:  herberg of pension.

Die verwarrende gedachten uit de eerste week ben ik al lang kwijt. Ik voel me steeds op mijn gemak en blijf een open mind houden voor de dingen die komen (zoals mijn wijze vriend Henk al eerder aangaf). Daarnaast ontmoet ik steeds weer andere leuke mensen. Het afwisselend gebruik van herberg en pension bevalt me prima. Ik krijg trouwens nu ook feedback van lopers die weer andere lopers hebben gesproken die ik al eerder ontmoet heb. Dat is zo grappig. Ik mis mijn familie elke dag maar heb nog steeds geen heimwee.

Vandaag zit ik in een mooie herberg, met maar vier man/vrouw per kamer en heb al met anderen plannen gemaakt voor het avondeten. Als nu ook Ajax vanavond zich weet te plaatsen voor de finale dan is ook dit weer en perfecte dag.

PS, Mirjam ik heb voor jou bij de foto's wat tips voor de ramen en tuinafscheiding voor jullie nieuwe huis.

1. Henk en Ria Aalbregt:
    11 mei 2017
    hoi Frank! Je hebt n goede keuze gemaakt om deze tocht te gaan ondernemen ! En dan lijkt ons vooral t laatste gedeelte vd dag t leukst. Dat je dan met je camino vriendjes de dag kan afsluiten met leuke gesprekken, n heerlijk maal en wat glaasjes...Succes ook morgen weer!
  2. Petronella van der Giessen:
    11 mei 2017
    Wat een mooie/leuke foto's maak je toch
    Leuk al die beschilderen stenen als muurtje, die is vast voor Mirjam bestemd :)
    groetjes, je bent goed bezig ;-)
  3. Trudy:
    11 mei 2017
    Fijn te horen dat alles goed gaat. Elke dag weer leuk om je verslagen te lezen. We missen je natuurlijk wel bij het zingen, maar Stefan doet erg zijn best. Zijn met de kerst bezig, wel raar want de zomer moet nog komen. Succes morgen.
  4. Henk LOOIJE:
    11 mei 2017
    Een open mind is a joy for ever en zo moet je ook communiceren. je moet optimaal genieten, dat geeft Peter Bosz ook vanavond mee aan zijn spelers. Frank weet wat hij aan mij heeft en ik bewonder hem voor wat hij doet en presteert, maar ik vind wel dat als er een schot voor open doel komt dat er dan gescoord moet worden en hij weet dat. Zo word je kampioen en zo haal je de finish, uitgaand van je eigen kracht. Ik geef commentaar omdat ik gewoon donders jaloers op hem ben.
  5. Frank:
    11 mei 2017
    Dank voor alle aardige reacties vandaag, wordt graag gelezen en gewaardeerd. Henkie boy, zoals altijd heb je weer helemaal gelijk.
  6. Mirjam:
    11 mei 2017
    Ferre lag dubbel bij de bloempotmannetjes... :)
  7. Frank:
    12 mei 2017