Llanes

10 mei 2017 - Llanes, Spanje

Het verblijf in de herberg gisteren is inderdaad erg leuk geweest. Ik kwam als een van de eerste aan en had daarom mijn bed voor het uitkiezen. Dat lijkt niet zo spannend maar vaak is er b.v. maar 1 klein raam op de kamer en is het vanwege de frisse lucht wel lekker als je daar een beetje in de buurt een plekje kunt bemachtigen. De herberg is de soberste tot nu toe. De foto van de kamer is genomen vanaf mijn bed. Nog eens wat anders dan een gemiddeld vakantie adres hè? Ik zag de bui al hangen wat de nacht betreft maar dat bleek uiteindelijk best mee te vallen. Wat geholpen heeft is dat ik mijn vier Spaanse snurkers gisteren al achter me gelaten heb.

Heel gezellig met ze'n vieren ergens gegeten: Duitse Laura, Nederlander Maurits (met het blauwe T shirt) en een Fransman waarvan ik helaas de naam vergeten ben. We hebben elkaar aardig uit kunnen horen maar daarnaast ook veel lol gehad. Bij die ene fles wijn is het niet gebleven.

Vandaag was het een lange tocht van ruim 40 km naar Llanes. Ik moet bekennen dat ik op het eind een heel stuk langs de provinciale weg ben blijven lopen, daar waar de route een veel lastiger weg volgde. Qua lengte maakte het niet veel uit maar het scheelde me wel veel tijd. Mag wel een keertje toch? Llanes is een mooi maar ook toeristisch plaatsje met heel bijzondere huizen. Ik heb begrepen dat met name daarom dit stadje het decor geweest is van vele speelfilms.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joelle:
    10 mei 2017
    Ik mis de foto van je kamer in de herberg? Of je moet buiten hebben geslapen
  2. Alice:
    10 mei 2017
    Joelle, je moet even via foto's bovenaan gaan! Dan zie je alle foto's!
  3. Henk LOOIJE:
    10 mei 2017
    Frank, als ik je stuk lees en andersom redeneer, heb je deze dag bij uitzondering het "rechte" pad gevolgd en dat vanwege de tijd. Heb je een hele avond zitten doorzakken, weet je niet precies meer met wie en had je een slaapkamer met uitzicht op.
    Ik dacht altijd dat pelgrims onderweg boetedoening moesten doen vanwege hun zondig bestaan, de moeilijkste wegen bewandelden om tot bezinning te komen, dat het onderweg zijn mooier is dan de bestemming. Ik heb nog nergens gelezen dat je te biecht bent gegaan.
  4. Frank:
    10 mei 2017
    Te biecht gaan (als je dat zo wilt noemen tenminste Henk) doen we als reizigers onderling of in gedachten. Een goed lezer.....:) Overigens dat doorzakken valt wel mee/tegen. In die herbergen moet je zo ellendig vroeg naar je ne...
  5. Joelle:
    10 mei 2017
    Ooo. Stom. Dat zie ik nu pas! .
    Zo Henk, dat is nog eens een stelling. Daar mag vader lief verder zelf op reageren
  6. Joelle:
    10 mei 2017
    En ik zie nu ook dat smilies het niet doen hier : ) dan maar zo ; )
  7. Frank:
    10 mei 2017
    Klopt Joelle, ik krijg inderdaad niet alle foto's bij het blog van de dag geplaatst. Zoals je gezien hebt staan ze er wel op. Hopelijk in het vervolg beter.
    Wat Henk betreft, dat is mijn trouwste criticus, die kan een potje breken :)