Mompia (vlak na Santa Cruz de Bezana)

7 mei 2017 - Santa Cruz de Bezana, Spanje

Het verblijf in de herberg van Guemes was inderdaad een belevenis. Totaal ca. 60 man/vrouw, verdeeld over 12 nationaliteiten. De dag ervoor zelfs 17. Pater Ernesto en zijn vrijwilligers gaven een uitgebreide toelichting op het ontstaan en de fylosofie van de herberg. Het gehele verblijf, incl. maaltijden is ook tegen donatie. De gezamenlijke maaltijd, incl. ruim wijn, was een feestje.

Behalve ikzelf was er nog maar 1 iemand (vrouw) uit Nederland. Spanjaarden, Fransen en Duitsers voeren duidelijk de boventoon. Maar daarnaast dus nog zoveel anderen uit alle hoeken van de wereld. Zelf leuk contact gehad met twee dames uit Canada (Rocky Mountains). Moeten we eens heen gaan Alice, het moet er erg mooi zijn :)

Pater Ernesto is een zeer bijzondere man. Tachtig jaar geleden geboren op de plek waar de herberg staat. Over de hele wereld gezworven en altijd tegen armoede en onrecht gestreden. En nu weer thuis waar hij deze bijzondere herberg leidt. Een zeer toegankelijke man ook (zie ze'n foto).

Vandaag zou het met ca. 15 km naar Santander maar een korte etappe zijn, dus ik ben wat verder gelopen naar Mompia. En opnieuw een veerpont op de route. Nu naar Santander. Ca. 20 min. in een heerlijk voorjaarszonnetje. Helemaal geen straf.

P.s. wat is er aan de hand met Feyenoord?

1. Alice:
    7 mei 2017
    Wat een bijzondere man , deze pater! Kunnen we allemaal een voorbeeld aan nemen! Hij ziet er ook nog prima uit voor zijn tachtig jaren.
    Ik ben alvast een reis naar Canada aan het zoeken:)
  2. Mirjam:
    7 mei 2017
    Ruim wijn.... klinkt goed! ;) Proost op een mooie reis!
    P.s je broer(s) reageren wel laat op de provocerende vraag
  3. Nico:
    7 mei 2017
    Feyenoord? moet volgende week thuis tegen Heracles, altijd lastig.
  4. Frank:
    7 mei 2017
    Haha Nico, als ze dat niet lukt dan weet ik het ook niet meer.
  5. Henk LOOIJE:
    Frank,

Ik liep vandaag gedurende de wedstrijd te wandelen met Miek. Ik zei, ik hoor niets, dat voelt niet goed voor die Feijenoord fans. Ik zag overal Feijenoord vlaggen buiten hangen, maar het was overal ook muisstil. Bloemen bij de finish, maar zo is het wel een sportieve strijd. Mooi toch.
    Als ik jouw verhalen zo lees heb je het prima naar je zin en is er geen sprake van een wedstrijd of verlangen naar de finish. Je geniet en dat is veel mooier als dat bla bla over dat voetbal.
    Go on and enjoy,
  6. Frank:
    7 mei 2017
    Klopt helemaal Henk. Natuurlijk mis ik m'n familie wel maar het is tot nu toe echt genieten.
  7. Jurgen:
    8 mei 2017
    Frank, ik heb een paar etappes bij moeten lezen, maar dat leest ook wel lekker weg. Leuk dat je je mede wandelaars analyseert, let wel dat dat andersom ook zal gebeuren
  8. Frank:
    8 mei 2017
    Haha Jurgen, dat weet ik en heb ik al lang gemerkt. Gelukkig doen we daar niet moeilijk over.