Guemes

6 mei 2017 - Güemes, Spanje

Na een tochtje over de boulevard van Laredo was daar vanochtend eerst de veerpont naar Santana. De eerste overtocht was pas om negen uur dus de groep wachtende camino gangers groeide gestaag. Mooi moment voor een aantal praatjes. Als je de knop kaart indrukt en je zet de kaart op satelliet dan kun je oversteekplaats goed zien. Een stuk verder heb ik nog zo'n vijf km over het prachtige strand naar Noja gelopen. Met opnieuw zonnig weer was het volop genieten onderweg.

Het einddoel van vandaag was de herberg La Cabana del Abuelo Peuto, gerund door pater Ernesto Bustio en vrijwilligers. Deze plek wordt door iedereen als een must bestempeld. Ik zie in elk geval een heleboel bekende gezichten om mij heen. Morgen wellicht meer over deze plek.

1. Henk en Ria Aalbregt:
    6 mei 2017
    Hoi Frank, weer een enerverende dag zo te lezen met de oversteek. En ja, je camino-gangers worden van lieverlee je maatjes! We worden bijna jaloers op t mooie weer...alhoewel wij vandaag ook hebben genoten van mooi weer hier in Naaldwijk.
  2. Bram en Marianne:
    6 mei 2017
    Heb de oversteekplaats opgezocht, goed te zien op welke stranden je liep, leuk, gr bram
  3. Karel:
    6 mei 2017
    Heb een Spaanse site ontdekt waarop alle etappes van de Camino del Norte zijn uitgewerkt met routekaartjes. Kun je zien hoe Frank ongeveer door het Noord Spaanse landschap slingert. Ook zijn de meeste herbergen in de etappe plaatsen beschreven incl. foto's, met inderdaad veel varianten op 'het stapelbed'. Wel in het Spaans natuurlijk :-) https://www.gronze.com/camino-norte
    Zitten onder de bekende gezichten ook jouw 4 Spaanse vrienden? Dan gaat er vannacht weer een heel bos om.....
  4. Cees en Tonny Nieuwkerk:
    6 mei 2017
    Hoi Frank, goed bezig, mooie foto's, leuke verhalen, ijverige volgers......dank Karel voor de link
    Je hebt niet alleen talent voor wandelen blijkt, maar hoe is het met je andere talent!
    Word er ook nog een beetje gezongen? Samen met je Spaanse vrienden SANTO zingen
    Fijne zondag, veel succes verder
  5. Frank:
    6 mei 2017
    Hallo allemaal, dank voor jullie reacties. Leuk ook die link van Karel. Loop nog elke dag te genieten.
  6. Anne Marie:
    6 mei 2017
    Net je verslag van de laatste paar dagen gelezen, leest als een hele goede reisgids. Misschien een nieuwe tijdsbesteding? Er zijn ergere dingen dingen dan de hele wereld afreizen.... en daar heeft Alice vast nog geen mannetje voor
  7. Tessa Wesstein:
    7 mei 2017
    Hoi oom!
    Door mijn vader op uw site gewezen, en net alles in 1 ruk gelezen. Wauw! Wat een indrukwekkende reis. Ik blijf u volgen hoor ;) Zet hem op!
    Tessa
  8. Frank:
    7 mei 2017
    Hallo Tessa, wat leuk dat je een reactie geplaatst heb. En ik vind het nog leuker dat je me blijft volgen.