Luarca

16 mei 2017 - Luarca, Spanje

Gisterenmiddag heb ik geruime tijd doorgebracht met mijn eerder genoemde Duitse vriend Mathias. Onze eetafspraak moest hij helaas afzeggen maar niet getreurd, ik had ook al contact met het echtpaar Lucy en Martin uit New Mexico/USA en dus hebben we met ze' n drieën ergens een menu del dia gescoord. Heel erg gezellig geweest. Martin is overigens geboren en getogen in de buurt van Brunssum, waar zijn moeder nog steeds woont. En het leuke is dat zij dat een dermate belangstelling voor mijn blog hadden dat zij nu ook volgers zijn. Hoe cool is dat!

Over de etappe van vandaag valt niet veel te vertellen. Een beetje saai in het begin, later werd het mooier. Daarbij heb ik een aantal uren samen gelopen met opnieuw een echtpaar uit de USA. Nu Tom en Lesley uit Utah (zie foto). En ook zij hebben banden met Nederland. Tom's ouders zijn na de oorlog geëmigreerd naar Amerika. Tom's vader (88 jaar), gaat nog steeds elke paar jaar naar Apeldoorn waar hij geboren en getogen is en nog steeds familie heeft wonen. Tom en Lesley gaan vaak mee. Ik heb zulke leuke verhalen en voorvallen daarover gehoord.

In de herberg van gisteren verbleven overigens ook een grote groep blinde mensen met begeleiders en honden. Zij lopen ook (deels) de Camino. Super toch! De (nieuwe) foto van de herberg heb ik vanochtend genomen, vlakvoor ik weer op pad ging.

Ik ben nu in Luarca en verblijf in een pension. De afgelopen nacht heb ik weinig geslapen, vandaar...:(  Waar ik morgen zal slapen weet ik nog niet. Iets boeken op de plek van bestemming gaat deze keer niet, dus ik zie het wel ter plekke.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Vincent en Petronel:
    16 mei 2017
    Ik ben een tijdje "uit de lucht" geweest. Druk met kleinkinderen en het voorbereiden van onze trektocht van 6 weken. Weliswaar met een camper dus veel luxer dan jouw camino met de nodige ontberingen. Maar ik volg je verslagen en de reacties met plezier. Veel foto's en verhalen brengen mij terug naar mijn Compostella-tocht die voor mij onvergetelijk is. Wat me opvalt is dat je heel veel contacten hebt met verscheidene camino-gangers. En dat je sommigen regelmatig terugziet. Wordt het dan een beetje familie van je? ik denk het. Je hebt gelukkig je maagproblemen overwonnen. Fijn want daar zit je niet op te wachten. En die pelgrimsmaaltijden zijn best goed, maar soms weet je niet wat daar in zit. Heb je al pens gegeten? dat is een Spaanse lekkernij, maar mij niet gezien. Die schuren op poten hebben een naam; als ik tijd heb zoek ik het op. Nou frank, veel mooie ervaringen verder. Bon camino!
  2. Alice:
    16 mei 2017
    Wat een leuke foto's heb je weer gemaakt! Grappig dat een piepklein land als Nederland toch elke keer weer opduikt in de historie van mensen die jij tegenkomt.
    Het is vandaag heerlijk weer hier. Heb net tot half twaalf op het terras gezeten met een paar geweldige (ex) collega's. Fijne tocht morgen.
  3. Cees en Tonny Nieuwkerk:
    17 mei 2017
    Hoi Frank, gevonden op internet!
    Een hórreo. Dergelijke graanschuren ziet men in Galicië heel veel.
    Door de palen kan ongedierte niet binnendringen
    Wellicht herkent iemand deze benaming?
    Veel wandelplezier nog
  4. Frank:
    17 mei 2017
    Nee Vincent, pens heb ik nog niet gegeten en dat blijft ook zo!! De pelgrimsmaaltijden zijn inderdaad best ok.

Klopt helemaal Tonny, ik hoorde die naam en functie toevallig gisteren van de mensen waar ik een tijdje mee liep. Er zijn er nog heel veel tegenwoordig maar de oude functie hebben ze vaak niet meer.
  5. Bram en Marianne:
    17 mei 2017
    Heey! Goed bezig nog altijd, top. Leuke en mooie foto's. Als je Martin weer tegenkomt, please say hi to him and his Lucy, always welcome in Brunssum, we can take a walk (in a park). Leuk, small world.
    Ga zo door. Gr bram
  6. Frank: