La Caridad

17 mei 2017 - La Caridad, Spanje

En opeens sta ik op een natte steen midden in een gevaarlijk stromend beekje. Hoe ik het gewaagd heb zo ver te komen weet ik niet meer maar ik heb ook geen idee hoe ik verder moet. De volgende steen naar vaste grond lonkt maar heeft ook een ongelijk en glibberig oppervlak. Dat ga ik echt niet redden. Om toch maar iets te doen doe ik heel voorzichtig mijn rugzak af, misschien helpt het. En waar blijft die Bask nou die ik even geleden tegen kwam. Ook zonder rugzak ziet het leven er hopeloos uit. Dan opeens geritsel achter me. Daar is de Bask, met het uiterlijk van een struikrover. Met veel misbaar begint hij onverstaanbaar tegen me te brommen en grommen. En dan.....met een onverwachte por in mijn rug sta ik opeens aan de overkant. De Bask loopt grommend verder. In stilte vervloek ik die onbehouwen kerel maar fluister dan: gracias.

Vandaag heb ik de hele dag in de regen gelopen. Al vroeg kwam ik mijn vrienden uit Utah weer tegen. Correctie: Tom blijkt Mike te heten (mijn fout), Lesley blijft Lesley :) En ook zij hebben inmiddels mijn blog ontdekt.

Het doel van de dag is La Caridad. Helaas blijkt het plaatselijke pension al vol te zijn dus ben ik uitgeweken naar een privé herberg. Hoe het hier verder is ga ik nog beleven.

Berichtje voor Ferre: vandaag kwam ik een grappige vogelverschrikker tegen. De foto die ik gemaakt heb is voor jou. Lijkt een beetje op mama hè? Opa mist je heel veel en als ik in Santiago ben kom ik snel weer naar huis.

1. Henk en Ria Aalbregt:
    17 mei 2017
    Nou, nou Frank....niet van die linke acties ondernemen hoor dat je "plots" op n steen staat in n riviertje. Het is dan maar weer goed en we denken niet geheel toevallig...dat er hulp komt! De Bask heeft als jou reddende engel opgetreden. Jammer van de regen vandaag voor je, we hopen op beter weer voor morgen, dat loopt hoe dan ook toch lekkerder! Voor vanavond weer plezier met je camino vriendjes en we kijken weer uit naar je volgend verslag! En we realiseren ons plots dat je morgen alweer 3 weken 'en route' bent....puf puf, maar volhouden hoor!
  2. Peter Wesstein, broer van....:
    17 mei 2017
    Inderdaad al 3 weken onderweg. Jij in de regen, hier 27 graden. Drukkend weer. Op de kaart staat een vreemde 'lus'. Je bent volgens die kaart al ruim 1400 km onderweg. Verder is het goed te volgen waar je elke dag gelopen hebt. Succes verder.
  3. Henk LOOIJE:
    Hai Frank

Ik heb net even op de kaart gekeken, maar jij nadert Santiago nu toch al heel snel. Zijn er daar nog rituelen, die je moet avonturen of is het dan gelijk gedaan en keer je huiswaarts.
    Met de vierdaagse krijgen de deelnemers een kruisje, minimaal krijg jij toch wel de zegen van de plaatselijke kerkelijke autoriteiten?
  4. Frank:
    17 mei 2017
    Peter: Ik heb geprobeerd die rare lus eruit te krijgen maar niet gelukt. Het komt omdat twee stadjes nagenoeg dezelfde naam hebben en het systeem de verkeerde kiest.

Henk: Santiago is nog wel een eindje weg hoor. Zal morgen zelf ook eens kijken. Ja, er zijn zeker bepaalde rituelen, al is dat misschien niet helemaal het juiste woord. In een latere blog zal ik daar wat uitgebreider op in gaan. Ik zal ook niet onmiddelijk omkeren en naar huis gaan. Later dus meer daarover.
  5. Petronella van der Giessen:
    17 mei 2017
    Wat een avontuur zeg op een steen in een snel stromende rivier, ik hoorde het net van Alice op het koor, dus gauw ff lezen
    Fijn dat er van die reddende engelen zijn
    Hopelijk komt gauw het zonnetje weer, want regen ben je zo beu
    nou ja als het maar droog is hè
  6. Mirjam:
    18 mei 2017
    Leuk verhaal! Ik zal de vogelverschrikker zo aan Ferre laten zien. Gefeliciteerd met je vrouw trouwens! :-) X
  7. Frank:
    18 mei 2017
    Ja, wel doen hoor. Jij ook gefeliciteerd met je mams. Ik heb vanochtend onderweg samen met Leslie en Mike uit Utah een serenade voor je moeder gezongen via de telefoon:)