Carcaboso

12 april 2022 - Carcaboso, Spanje

Vandaag heb ik er alweer twee weken lopen opzitten. Het lijkt zo lang geleden dat ik in Sevilla was. Na Caceres ben ik inmiddels de volgende etappe plaatsen gepasseerd: Casar de Caceres, Canaveral, Galisteo en nu ben ik dus in Carcaboso. Totaal heb ik er nu zo’n kleine 370 km. opzitten. Nog wel even te gaan dus..😉

Het weer van de afgelopen tijd was behoorlijk wisselvallig. Echt zonnig was het maar enkele dagen. Met lage temperaturen ‘s nachts en overdag meestal rond de 15 Gr. Gisteren en vandaag was het vanaf het middaguur ronduit regenachtig. Gelukkig met kortere etappes en was ik voor de buien binnen. De komende dagen zien er qua weer prima uit.

In Casar de Caceres heb ik weer eens een albergue bezocht. En het was er best gezellig. Ik heb er veel nieuwe lopers ontmoet, waaronder een man uit Oldenzaal, die samen met een man uit Michigan USA al meerdere camino’s gelopen heeft. Een grappig stel ook, Nico uit Oldenzaal spreekt nauwelijks Engels (met een steevaste “wablief” op elke vraag) en een goedmoedige pastor met emeritaat die (hoewel met Nederlandse voorouders) geen Nederlands spreekt. Maar het werkt kennelijk prima. Ik heb ook een paar keer met ze gegeten ‘s avonds.
Het vermelden waard is ook een Canadees stel, waarbij hij de Camino loopt en zij (Ruth) hem fietsend begeleidt. Toen we gezamenlijk in een hostel waren heeft Ruth een keer een heerlijke pasta voor ons gekookt.

Een paar dagen geleden was ik vanwege de lengte van de etappen vroeg gestart. Het was nog donker, maar vervolgens werd ik getrakteerd op een prachtige zonsopgang in een beetje mistige omgeving. Dat was genieten.
Even daarna kwam ik bovengenoemd stel uit Oldenzaal en Michigan tegen, die iets op de grond aan het bestuderen waren: een slang. Oeps, een echte boa constrictor zei ik, waarop de pastor reageerde met: “well…I’am pretty sure, it’s not a boa constrictor”. Oké, wat weet ik nou van slangen af.

De komende dagen wordt het spannender, de etappes worden langer (morgen 38 km) en we zijn in de Paas periode. Die is in Spanje erg belangrijk, veel belangrijker dan b.v. Kerst. Oppassen dus met overnachtingsmogelijkheden en openingstijden van winkels. Goede Vrijdag is in elk geval een Nationale Feestdag, dan is denk ik alles dicht.

Fysiek gaat het gelukkig goed. Er zijn elke dag wel kleine pijntjes, maar die verdwijnen ook weer. Ik moet wel toegeven dat ik vandaag best een moe gevoel heb, ondanks de korte etappe van maar 11 km. Goed uitrusten vandaag dus, dan ben ik morgen weer top.

We gaan het zien. Tot de volgende keer.

1. Jurgen:
    12 april 2022
    Mooie route, prachtige foto's. Fijn om te zien dat je er plezier in hebt. Buen Camino!
  2. Marjon:
    12 april 2022
    Vandaag de tijd genomen om je blogs te lezen. Je schrijft beeldend en dat samen met de foto's maakt het echt heel leuk om te lezen. Succes verder!!!
  3. Frank:
    Dankjewel J en M
  4. Vincent en Petronel:
    12 april 2022
    Knap van je dat je in 14 dagen tijd 370 km onder je voeten wegtrapt! Je verhalen blijven heel boeiend.
    Hoe was de albergue? Last gehad van snurkers, of had je betere oordopjes? Sterkte met de komende zware etappe. Hou vol!
  5. Henk LOOIJE:
    12 april 2022
    Zal je gebeuren, dat je op Goede Vrijdag geen plekje in de herberg hebt. Zal toch zeker niet. Dan maar aankloppen bij een klooster of zoiets. Frank , de anderen zeggen het steeds, dat je leuk verhaalt en dat onderschrijven we. En wat betreft slangen als je het een tuinslang en een "serpent/vibora'' uit elkaar weet te houden, loop je geen gevaar. Veel plezier.
  6. Frank:
    12 april 2022
    De albergue was oké V en P, minder last van snurkers, maar toch slaap ik er veel minder goed. Ligt aan mij.
  7. Jaap:
    13 april 2022
    Weer een verhaal met veel humor. Leuk om te lezen en mooie sfeervolle foto's. Succes verder.
  8. Leo en Anne Marie:
    16 april 2022
    Fijne Pasen Frank
  9. Karin (van Mirjam):
    17 april 2022
    Prachtig Frank! Ik ben even aan het bijlezen, hoe cool dat je weer aan het lopen bent. Prachtige natuur, mooie ontmoetingen: genieten lijkt mij! Ik duim wel voor wat minder regen, lijkt mij toch wel fijn tijdens het lopen :). Geniet ervan en blijf blessure vrij!
  10. Peter Wesstein, broer van....:
    17 april 2022
    Goede Pasen en veel wandel plezier vandaag!!!
  11. Frank:
    17 april 2022
    Hoi Karin (van Mirjam😉), leuk dat je weer meekijkt. Genieten doe zeker hoor!