Vilalba

20 mei 2017 - Vilalba, Spanje

Geloof me, ik ben er van overtuigd dat een beetje ochtendgymnastiek heel goed is voor de mens. Een frisse start, je voelt je als herboren en kan de hele wereld weer aan. In mijn routeboekje staat wat de etappe van vandaag betreft het volgende: eerst stijgend en daarna vlakker terrein. Eerst stijgend, eerst stijgend....dat was een kleine twee uur lang onafgebroken recht omhoog. Bocht na bocht, na bocht, na bocht...En ik voelde me echt niet frisser worden, zeker niet herboren en de hele wereld kon me verder gestolen worden. Alle toppen van de heuvels om me heen werden steeds lager tot ze waren verdwenen.

En wat ik toen zag was onbeschrijfelijk. Zacht glooiend terrein, met grote slierten mist die zich langzaam, al snuffelend aan het land voortbewogen. Het volgende uur mocht ik daar gewoon doorheen lopen. Alleen, in volkomen stilte, op het kwetteren van vogels na. Wat een cadeau na zo'n inspanning.

Deze keer maar een Camino ganger gezien. Een Schot en we hebben elkaar helaas maar kort gesproken. Toen hij een boer zag die gras aan maaien was op het land zei hij: ik ben ook boer en ik wil even met die man praten. En weg was hij...

Ik ben nu in een prima pension annex restaurant in zonnig Vilalba. Over dit stadje valt feitelijk niets bijzonders te melden. Morgen een relatief korte etappe en dat vind ik prima. Iets te boeken valt er niet in de plaats van bestemming dus ik zie wel waar ik slaap. Er is in elk geval wel een herberg natuurlijk.

1. Cees en Tonny Nieuwkerk:
    20 mei 2017
    Hoe poëtisch, geweldig beschreven en de foto's ondersteunen dat nog eens
    Ik moest meteen aan het gedicht van (ff opgezocht) Hendrik Marsman denken!
    Fijn weekend, Frank
  2. Frank:
    Tnx Tonny
  3. Henk LOOIJE:
    Frank
    Gelezen je verslag ben je dus letterlijk en figuurlijk tot grote hoogte gestegen. Dat is denk ik ook wat je wilde. Gewoon genieten van wat je overkomt. Hoe rijk kan je zijn.
  4. Dirk Jan:
    SCHITTEREND!!!!
  5. Mirjam:
    20 mei 2017
    Je hebt in ieder geval een nieuw project gevonden voor na je tocht: een roman schrijven! :)
  6. Frank:
    20 mei 2017
    De inspiratie komt hier vanzelf :)
  7. Henk en Ria Aalbregt:
    21 mei 2017
    prachtig Frank kunnen we al intekenen voor t boek? dit moet haast wel een van je top dagen zijn geweest!
  8. Joelle:
    21 mei 2017
    Wat een prachtige foto's weer!
  9. Frank:
    21 mei 2017
    In elk geval was een een top moment. Het is zo genieten om dat mee te maken.
  10. Frank:
    21 mei 2017
    Het is ook wl een fotogenieke omgeving hoor
  11. Nelie.griffioen:
    21 mei 2017
    Wat een prachtige foto"s Frank.
    Kun je zien,na zoveel inspanning een mooi kado.
    Heb net al je reisverhalen gelezen,wat heb je al veel gezien en meegemaakt,geweldig hoor!
    Inderdaad genoeg verhalen om te "bundelen"voor als je weer terug bent.
    Bedankt dat je ons laat "meegenieten".
    Kijk uit naar je volgende verhaal,veel wandelplezier en mooie ontmoetingen.
  12. Frank:
    21 mei 2017
    Dank je Nelie, ik vind het zelf ook erg leuk om een blog bij te houden. We houden nog even vol dus.