Soto de luina

15 mei 2017 - Soto De Luina, Spanje

Terugkijkend heb ik de laatste paar dagen een beetje op de automatische piloot gelopen. Het leek wel of het Camino gevoel een beetje op de achtergond was geraakt. Mogelijk had het te maken met de weinig inspirerende gebieden (grotere steden of stadjes, drukke wegen en veel industrie) waar ik gelopen heb.

Vandaag was de juiste stemming onderweg weer helemaal terug. Bijna alleen maar schitterende natuur, kleine dorpjes en mooie paadjes (op 1 groot viaduct na). Alle zintuigen gingen weer helemaal open en ik voelde me weer helemaal bij de les. Het maakt zo'n groot verschil of dat je zo maar wat loopt of dat je je heel bewust bent van je omgeving en je je gedachten helemaal de vrije loop laat. Dan komt het Camino gevoel vanzelf: na elke moeilijke klim is er een mooi uitzicht, bij elke tegenslag is er wel iets of iemand die je helpt en elke regenbui stopt een keer. Je hebt mindere en goede dagen. Today was a good day!

Vanavond slaap ik weer eens in een donativo, een oud school gebouw (zie foto). Straks ga ik een pelgrims maaltijd nuttige in een hotel vlakbij, samen met een Duitse jongen. Wordt vast gezellig.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mirjam:
    15 mei 2017
    Klinkt goed! Ik zie ook een foto van een mevrouw met smokkelboezems....
  2. Henk LOOIJE:
    15 mei 2017
    Hoor graag waar een pelgrimsmaaltijd uit bestaat. Ik stel me voor brood, dat je kan dopen in olie met zout en peper met daarbij water en misschien wel wijn. Maar als je gaat eten in een hotel, kan het wel eens zijn, dat die mensen daar denken , die pelgrims moet goed eten, we braden een everzwijn en schenken de nodige kannen bier. Ja en dan zijn morgen de rapen gaar.
  3. Joelle:
    15 mei 2017
    Super foto's weer van een mooie omgeving. Daar ga je zeker weer op vooruit. De smokkelboezems vielen mij ook meteen op..haha!
  4. Frank:
    15 mei 2017
    Een reguliere pelgrimsmaaltijd is vrij simpel maar bestaat toch uit drie gangen. Helemaal niet slecht en zeker niet duur. Als er een mogelijkheid is dan pak ik die in de regel altijd.

Leuk hè die foto van die vrouw. Ik vraag altijd netjes aan mensen of ik een foto mag maken. Nou ja vragen, ik wijs alleen maar op mijn camera :) Aan dieren vraag ik nooit iets.
  5. Petronella van der Giessen:
    15 mei 2017
    Ach die dieren toch, vandaar dat ze allemaal zo mooi in je lens kijken :)
    Dat ene viaduct levert dan wel een hele mooie foto op
    Fijn dat je het camino gevoel weer terug hebt