Ribadeo

18 mei 2017 - Ribadeo, Spanje

"En hebben jullie goed geslapen, vroeg ik, geheel tegen beter in aan twee Duitse meisjes met wie ik aan het ontbijten was. Nee, zie de jongste van de twee vinnig. Ik ook niet zei ik, op een bepaald moment kon ik hem wel vermoorden. Ik ook, reageerde zij met een griezelig enthousiasme. En ik ben zelfs naar hem toe gegaan en heb hem een por gegeven, vervolgde ze. Dapper meisje, dacht ik, en keek naar buiten waar het nog steeds stortregende. Snappen jullie dat nou, je weet van jezelf toch dat je zo hard snurkt en dan toch op slaapzalen gaan slapen. Oh, zei de jongste van de twee weer, een paar dagen geleden zei ik er wat van tegen zo'n snurker, die vervolgens doodleuk antwoorde: dat weet je toch als je in herbergen gaat slapen. Eindelijk zag ik hier en daar wat blauw tevoorschijn komen. Ik ga er vandoor, zei ik en pakte mijn rugzak. Hier neem een stukje appel mee. Ik pakte het stukje aan en stapte op. Buen Camino! Voor de zekerheid hield ik mijn regenjas maar aan."

Vandaag was de laatste dag langs de kust. Vanaf morgen buigt het pad naar het binnenland, richting Santiago. De laatste kans dus om nog een keer te genieten van de prachtige kustlijn. Niet dus. Door onoplettendheid van mij of onduidelijke markering heb ik de nieuwe route vlak langs de kust gemist en bleef ik op de oude route, een stuk van de kust af. Gelukkig is het wel lang droog gebleven. En weer kwam ik Mike en Leslie (niet Lesley :)) tegen en met ze'n drieën hebben we Alice gebeld en haar luid toegezongen. Want die was jarig vandaag!!! Hieperdepiep hoera. Al vroeg in de middag, onder een vreselijke regenbui, kwam ik in Ribadeo aan. Wel lekker in een pension.

P.S.: bijna vergeten, ik heb er nu precies drie weken (21 loopdagen) opzitten. Fysiek en moraal zijn nog steeds ok. Dat ik mijn familie mis weten ze wel. Mijn schoenen zijn echter bijna totaal versleten. Of ik het daarmee nog redt......?

1. Mirjam:
    18 mei 2017
    Nog even over de vogelverschrikker: Ferre zegt dat het een man is, dus hij lijkt op papa :-) En volgens Ferre is de vogelverschrikker veel te lief om de vogels bang te maken.
    fdollkmnbyhfjdfo
  2. Frank:
    18 mei 2017
    Hahaha, het klopt ook helemaal, want toen ik aan kwam lopen zat er een vogeltje op ze'n hoofd :)
  3. Bram en Marianne:
    18 mei 2017
    Gefeliciteerd met de verjaardag van Alice!

Leuk die foto van mijn baas, hij loopt wel vaker met zo'n groen karretje :-)

Take care, gr bram
  4. Henk en Ria Aalbregt:
    18 mei 2017
    Allereerst de hartelijke felicitatie voor de verjaardag van Alice! Je hebt wel n stevige stap met lopen Frank als je schoenen nu al versleten zijn! Santiago is in zicht zeg je, dus wie weet ga je t er mee redden! Tip: neem vanavond maar n extra borreltje op Alice haar verjaardag en morgen ietsje pietsje later vertrekken! buenos noches!
  5. Henk LOOIJE:
    Hai Frank,

Gefeliciteerd man met de verjaardag van Alice en leuk dat je met mede wandelaars haar hebt toegezongen. Je zal wel niet barrevoets door willen gaan , maar meer reizigers zal dit wel zijn overkomen, dus er zal best wel een soort winkel als de Zwerfkei of Bever te vinden zijn. Maar laat je niet verleiden door een appel vriend, toen is het gedonder begonnen.
    Beetje regen onderweg kan geen kwaad, groeit je haar lekker. Mooie dag morgen
  6. Alice:
    18 mei 2017
    Ik was blij verrast met jullie mooie serenade! Dat was wel het hoogtepunt van de dag :) hopelijk morgen een droge dag. Enjoy
  7. Vincent en Petronel:
    19 mei 2017
    Hoi Frank. Nou je bent onderhand een ervaren pelgrim. Je hebt al heel veel meegemaakt. Afzien, regen, maar ook prachtige vergezichten en vriendschap. Dit zal mijn laatste bericht aan je zijn, want vanaf morgen zijn we 6 weken op pad, zonder internet. Ik heb erg van je verslagen en foto's genoten. Ik wens je een goede aankomst in Santiago, want ik twijfel er niet aan dat je het haalt. Sterkte met je schoenen en met alle snurkers. Tot ziens. Bon Camino.
  8. Frank:
    19 mei 2017
    Dank je Vincent! Jij en Petro heel veel plezier op jullie mooie reis. Tot ziens.