Aankomst in Irun

27 april 2017 - Irun, Spanje

Als je de Camino wilt lopen en alle voorbereidingen zijn achter de rug en de geplande datum is daar dan wil je maar een ding: rugzak op en op pad! De reis naar je startplek is eigenlijk lastig, gedoe en puur oponthoud. Kortom iets waar je ongewild toch tegenopziet.

Ik weet het, tijdens de Camino kan er ook wel eens iets mis gaan of het loopt niet helemaal lekker maar dat is niet erg en feitelijk ook algemeen geaccepteerd. Ja, het kan zelfs iets heroïsch hebben. Als er in de aanrijroute al iets fout gaat: je stapt in Parijs in de verkeerde metro waardoor je je aansluiting mist of je laat je toch verrassen door een zakkenroller, dan heeft dat iets zieligs. Dan ben je toch een beetje een loser!

Gelukkig is dat allemaal niet gebeurd, in de slaaptrein moet je niet claustrofobisch zijn met 6 bedden in 1 compartiment maar een kniesoor die daar op let. Aankomst in Irun met een beetje vertraging op een desolaat station, dat wel.

Het weer in Irun is goed met een lekker zonnetje. De eerste wegwijzer (pijl) heb ik al gezien, net zo als de bergrug waar ik morgen over loop. Morgen gaan we beginnen. Eindelijk...

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Henk en Ria Aalbregt:
    27 april 2017
    Ok Frank, t avontuur kan beginnen en gelukkig heb je niet in de verkeerde trein gezeten!
    Hoop dat je n goed logeer adresje gevonden hebt en je morgen met "gemak" over de bergrug mag gaan!
  2. Joelle:
    27 april 2017
    Het spannendste is misschien al wel geweest ;) Heel veel plezier met het eerste stukje morgen. Lekker genieten! X
  3. Alice:
    27 april 2017
    Ziet er inderdaad een beetje desolaat uit dat station! Lekker slapen vannacht zonder 5 reisgenoten en dan morgen je eerste etappe. Een lastige, maar je bent er klaar voor!
  4. Peter Wesstein, broer van....:
    28 april 2017
    je bent nu, als het goed, is op weg, dus al een beetje aftellen...... Wij net terug uit Putten. Veel plezier!!