Santillana del Mar

8 mei 2017 - Santillana del Mar, Spanje

Vandaag was het een behoorlijk saaie etappe. Veel te weinig in de natuur gelopen maar bijna uitsluitend langs soms drukke provinciale wegen. Daarnaast ook nog over een vele kilometers lang pad naast de afvoerbuizen van de chemische fabriek Solvay.

Nog wel grappig is dat op enig moment de route iets ingekort kon worden als je de 100 meter lange spoorbrug naar het dorpje Mogro te voet zou nemen. Het wordt zelfs getipt in mijn routeboekje maar het is niet echt de bedoeling zal ik maar zeggen. Veel treinen rijden er niet maar het is wel goed oppassen natuurlijk. Na mijn snelle overtocht (dat gaat lekker met een rugzak) hoorde ik er prompt een achter me aankomen. Daarbij ook geen idee wat "prohibido el paso" betekent (foto).

Het einddoel van de dag, Santillana del Mar, is een stadje met een middeleeuws karakter. Heel mooi, maar helaas grotendeels verknoeid door de vele souvenierswinkels, restaurantjes en de ook nu al drommen toeristen. Een biertje op een terrasje is natuurlijk geen probleem. We moeten ons wel aanpassen.

Weinig camino gangers gesproken vandaag dus morgen maar weer eens naar een herberg.

1. Alice:
    8 mei 2017
    Ik zou denken dat een paar kilometer langs een chemische fabriek wel nostalgische gevoelens zou oproepen, hihi!
  2. Henk LOOIJE:
    8 mei 2017
    Hai Frank,
    Natuurlijk effe lekker een biertje nemen op een terrasje gewoon doen, maar morgen weer terug naar die herberg. Volgens Wikipedia is een herberg onder meer een ontmoeting -en overnachtingsplaats voor vreemden. Nou sommige snurkers ken je al, dus inderdaad terug naar die herberg, waar het avontuur lonkt.
  3. Mirjam:
    9 mei 2017
    Ferre begon uit zichzelf een praatje met de bakker: "Mijn opa is in Spanje". Oh, wat doet hij daar dan? "Elke keer ergens anders slapen." :-)
  4. Frank:
    9 mei 2017
    Aaaah, wat is het toch een snoepie, mis hem.